Over Scouting Prinses IreneMeer over onze vereniging

20+

vrijwilligers actief

image

Scouting Prinses Irene is een bloeiende vereniging met verschillende speltakken, zodat iedereen jong of oud het spel van scouting bij ons kan komen spelen.

Alle jeugdleden zijn verdeeld over vijf leeftijdsgroepen: de speltakken. De kinderen spelen een speciaal op hun afgesteld programma het spel van Scouting. Elke speltak heeft zijn eigen team. Deze mensen, vaak met al enkele jaren ervaring, verzorgen elke week een verrassend programma voor haar speltakken.

Enkele malen per jaren draaien de speltakken gezamenlijk, o.a. op het gezamenlijke groepsweekend dat altijd medio september wordt gehouden. Tijdens gezamenlijke draaidagen worden de kinderen die het spel van hun speltak zijn ontgroeid en eens verder willen kijken, overgegooid naar een volgende speltak, waar het nieuwe avontuur op hun wacht.

Leeftijdsgroepen onderdeeld in speltakken

Bevers