Plusscouts

Plusscouts zijn (oud)leden die geen vaste functie (meer) binnen de groep hebben, maar nog wel graag verbonden blijven aan de vereniging. Deze groep is voor iedereen vanaf 23 jaar. De Plusscouts hebben qua organisatie wat weg van de Stam of Roverscouts.

De Plusscouts maken gezamenlijk een planning en komen om de week samen om scoutinggerelateerde activiteiten te ondernemen. Denk hierbij aan primitief koken, wandelen, workshop fotografie, pionieren, bierbrouwen of een gezellige avond aan het kampvuur.

Ook kunnen de Plusscouts een ondersteunende rol vervullen tijdens grote activiteiten van de vereniging. Denk bijvoorbeeld aan het groepsweekend, Iscout of een JOTA/JOTI.
Tijdens de weekendkampen kan iedereen doen waar hij of zij behoefte aan heeft. Dit kunnen actieve excursies zijn zoals een klimbos of mountainbiken, maar ook een museum- of brouwerijbezoek behoren tot de mogelijkheden.

Binnen onze scoutinggroep hebben de Plusscouts, net als de Stam, één afgevaardigde met stemrecht in de groepsraad.

De Plusscouts komen op de even weken op vrijdag samen van 19:30 tot 22:00, met uitloop tot zo lang nodig is.