Welpen (7-11 jaar)

Welpen zijn jongens en meisjes (ieder in een aparte groep) van 7 t/m 11 jaar oud. Het spel van de Welpen is gebaseerd op de Jungleboeken van de Engelse schrijver Rudyard Kipling.

We hebben op zaterdagochtend een opkomst voor de welpenmeisjes van 10:00 tot 12:00.
Op zaterdagmidag voor de welpenjongens van 14:00 tot 16:00.

Deze verhalen spelen zich af in de oerwouden van India. Mowgli, het mensenjong, raakt verdwaald in deze oerwouden en wordt opgevangen door de familie van vader Wolf en Raksha, de Moeder Wolf.
Zij voeden het jong op, samen met hun eigen welpjes, en als hij wat ouder is beleeft Mowgli allerlei spannende avonturen met zijn vrienden Baloe de Bruine Beer, Bagheera de Zwarte Panter, Kaa de Slang, en met zijn vijanden de boze tijger Shere Khan en de valse jakhals Tabaqui.

Andere namen die men regelmatig tegenkomt zijn die van Akela, de leider van de Wolvenhorde, Phao, zijn opvolger, Rikki-tikki-tavi de Mangoest, Hathi de Olifant, Sona de Zwarte Beer, Jacala de Krokodil, Rama de Waterbuffel, Mang de vleermuis, Lowietje de Aap; het zijn de namen van de leidsters en de leiders van de Welpen.

Shanti komt uit Haveli, dat is het mensendorp dat aan de rand van de jungle ligt. Na die ene keer dat Mowlgi en Shanti elkaar hebben ontmoet, is Shanti veel in de jungle te vinden. Ze leert van Mowgli en Baloe een voor een alle wetten van de jungle, al is het als mens niet altijd gemakkelijk om ze te begrijpen.

Wat de welpen allemaal beleven in deze rimboe is teveel om hier op te noemen, dat moeten ze zelf meemaken. Een paar voorbeelden: speurtochten door het bos, bezoek aan de kinderboerderij, oefenen in knopen en omgaan met een echt kompas, pannenkoeken bakken, kinderkermis, sportmiddag, vuur maken, de beginselen van EHBO en nog een heleboel meer. Maar vooral leren de kinderen om te gaan met elkaar in een groep, te luisteren naar elkaar en samen te werken.

Natuurlijk gaan we op een leuke uitjes en hebben we weekendkampen en aan het eind van het seizoen een spetterend zomerkamp! Een hele week met de horde naar een boerderij of naar het clubhuis van een andere groep, ergens in of bij een bos, waar de leukste en spannendste dingen gedaan worden en waar de mooiste avonturen te beleven zijn.