Shero's (15-18 jaar)

Scouting Nederland kent voor de leeftijdsgroep 15 t/m 18 jaar de speltak Explorers. Deze bestaat uit zowel Sherpa's (meisjes) als Rowans (jongens). Bij SPI is deze afdeling gemengd en noemen wij hem Shero's.

De speltak Shero's noemen we een Afdeling en deze kent een beperkte mate van zelfbestuur. De Afdeling kiest zich jaarlijks bij aanvang van het nieuwe scoutingjaar een voorzitter, secretaris en penningmeester: het Afdelingsbestuur. De gehele Afdeling vormt de Afdelingsraad, welke door dit bestuur wordt voorgezeten. Deze Afdelingsraad is het beslissende orgaan in alle aangelegenheden. De staf vervult in dit geheel de functie van begeleider op de weg naar zelfstandigheid.

Het zomerkamp van de Afdeling vindt plaats in de grote vakantie en voert de deelnemers meestal wat verder van huis: de Ardennen, Luxemburg, Duitsland of dwars door Nederland heen. Het hele jaar trainen de Shero's voor dit kamp: lopen, fietsen, weekendkamperen in zomer en winter, oefeningen in vaardigheden e.d. Verder trachten zij zoveel mogelijk in hun eigen onderhoud te voorzien en zelf ook een deel bij te dragen aan hun zomerkampgeld en aan de daarvoor benodigde materialen.

We hebben onze opkomsten op vrijdagavond van 19:00 tot 21:30, met eventueel een uitloop tot 22:00.